Garantie & Klachten

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie wordt hieronder uitgelegd. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Fabrieksgarantie

LUVATO Terrasoverkappingen biedt op alle producten 5 jaar garantie op fabricagefouten. Hieronder bespreken we de uitzonderingen op deze regel en de voorwaarden waar u aan moet voldoen om aanspraak te maken op deze garantie.

N.B. Stormschade en andere niet fabricage gerelateerde schade valt niet onder de garantie. Indien uw product stormschade heeft opgelopen, neem dan contact op met uw verzekering.

Producten met afwijkende garantievoorwaarden

Voor de transformator van de ledverlichting en de ledlampen van de terrasoverkappingen geldt 2 jaar garantie. 

Monteren / verwerken is accepteren

Als u ervoor kiest om de producten te verwerken/monteren, betekent dit dat u de producten gecontroleerd heeft en deze accepteert. Controleer daarom voordat u een product verwerkt/monteert altijd eerst of deze vrij is van defecten. Indien u een defect constateert, verwerk/monteer het product dan niet. Maak foto’s van het betreffende product en neem contact op met de klantenservice van LUVATO Terrasoverkappingen. Wij zullen zo snel mogelijk een passende oplossing bieden. 

Indien u ondanks deze instructie alsnog een onderdeel met een beschadiging of defect monteert, kunnen wij het artikel niet omruilen of compensatie bieden. U kunt in dit geval dus geen aanspraak meer maken op de garantie.

Verwerkings en montageadvies

Alle producten dienen volgens de meegeleverde handleiding verwerkt of gemonteerd te worden. Bij vragen over de montage kunt u contact opnemen met de klantenservice van LUVATO Terrasoverkappingen.

Klachten

Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door uw klacht te mailen naar [email protected] Wij nemen uw klacht binnen 3 werkdagen in behandeling. U krijgt van ons uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van uw klacht een inhoudelijke reactie.

Bent u nog steeds niet tevreden met de afhandeling van uw klacht? Dan kunt u deze voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform (http://ec.europa.eu/consumers/odr/).